تفاوت لاستیک رادیال و بایاس

تفاوت لاستیک رادیال و بایاس

ادمین میلان تایر راه
6خرداد

تفاوت­ های لاستیک رادیال و بایاس

از تفاوت های لاستیک رادیال و بایاس در رابطه با ساختار لاستیک رادیال باید بگوییم که سیم­ های بدنه از زهوار ها و در راستای رویه گسترش پیدا می کنند. به گونه­ ای که سیم­ها حدودا در زوایای سمت راست خط مرکزی رویه­ ی لاستیک و به صورت موازی با یکدیگر قرار می گیرند. این سیم­ها، همانند تسمه­ های نگهدارنده دقیقا زیر رویه­ ی لاستیک که همان آج آن است قرار دارند. تسمه­ ها ممکن است به صورت فولاد یا سیم باشند. از جمله فواید ساخت این نوع لاستیک می توان به طول عمر بیشتر رویه، سهولت هدایت فرمان و مقاومت گردشی کم اشاره کرد که برای استفاده در ماشین آلات سنگین مناسب است.

در ساختار تایر بایاس (مورب) یا متقابل از سیم های لایه ­ی بدنه به کار می رود که به صورت مورب از یک زهوار به زهوار دیگر می­ رسند ، این ساختار برای لاستیک لور مناسب است . عموما بازه­ ی زاویه ­ی سیم ها بین 30 تا 40 درجه است. با قرار دادن لایه ­های پی در پی که با زاویه­ های متفاوتی قرار گرفته ­اند، یک الگوی متقاطع ایجاد می­شود که رویه ­ی لاستیک بر روی آن قرار می گیرد. این طراحی سبب انعطاف پذیری بدنه ­ی لاستیک بایاس می شود، و این خود بزرگترین مزیت این لاستیک می باشد، چرا که کمک می کند رانندگی در سطوح ناهموار، بسیار روان شود. این زیر سازی همچنین می تواند بزرگترین عیب لاستیک بایاس نیز باشد چرا که مقاومت گردشی افزایش میابد و کنترل و نیروی کشش با سطح جاده که منجر به حرکت می شود در سرعت ­های بالا کاهش می ­یابد.

اگر به دنبال خرید غیر حضوری تایر های OTRجهت ماشین الات دامپتراک و لودرها با نماینده فروش برند ویگلوری در ایران تماس بگیرید

شماره تماس :666 10 666_021

 

 

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید